Název:
Podpora rozvoje polytechnického vzdělávání v Jihomoravském kraji: případová studie SVČ Lužánky
Autoři:
Šimková, Kristýna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ŠIMKOVÁ, K. Podpora rozvoje polytechnického vzdělávání v Jihomoravském kraji: případová studie SVČ Lužánky. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá polytechnickým vzděláváním ve střediscích volného času v Jihomoravském kraji. Stále se snižuje zájem o řemeslná povolání a jedním potenciálním přístupem k řešení je posílení atraktivity volnočasových aktivit zaměřených na polytechniku. Hlavním cílem práce je představení možností rozvoje polytechnického vzdělání prostřednictvím činnosti vybraného zařízení pro volný čas SVČ Lužánky, jehož zřizovatelem je Jihomoravský kraj. Teoretická část obsahuje hlavní vymezení pojmu polytechnické vzdělávání a jeho ukotvení ve strategických dokumentech na národní a krajské úrovni. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření a provedených rozhovorů se zástupci vybraných zařízení. Následně jsou formulována doporučení a návrhy pro další střediska volného času, jak polytechnické vzdělávání efektivně podporovat.ŠIMKOVÁ, K. Supporting the development of polytechnic education in the South Moravian Region: a case study of SVČ Lužánky. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. The thesis deals with polytechnic education in leisure centres in the South Moravian Region. The interest in craft professions is still decreasing and one potential approach to the solution is to strengthen the attractiveness of leisure activities focused on polytechnics. The main objective of the thesis is to present the possibilities of development of polytechnic education through the activities of a selected leisure facility SVČ Lužánky, where the South Moravian Region is the founder. The theoretical part contains the main definition of the concept of polytechnic education and its anchoring in strategic documents at the national and regional level. The practical part of the thesis presents the results of the questionnaire survey and interviews with representatives of the selected institutions. Subsequently, recommendations and suggestions for other leisure centres on how to promote polytechnic education effectively are formulated.
Klíčová slova:
Jihomoravský kraj; leisure center; Lužánky leisure center; neformální vzdělávání; non-formal education; polytechnic education; polytechnické vzdělávání; South Moravian region; středisko volného času; Středisko volného času Lužánky