Název:
Temporální vývoj záborů zemědělské půdy ve vybraném území a jeho dopady na krajinu
Autoři:
Marek, Libor Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje tématu záboru zemědělské půdy pro novostavbu obchvatové komunikace obce Čebín a výstavbu rodinných domů. V literárním přehledu jsou vymezeny základní pojmy a prameny právní úpravy záboru a ochrany půdy. Těžiště práce spočívá v rozboru záboru zemědělské půdy pro stavbu silničního obchvatu Čebína, včetně výstavby rodinných domů a jejich dopad na krajinu a biodiverzitu. V praktické části bude řešena problematika trasování silničního obchvatu Čebína. V rámci práce byla použita data poskytnutá Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje. Podle vypracovaných výsledků budou provedena porovnání vývoje využití zemědělské půdy v daném území i vyhodnocení bonity zemědělské půdy. Dále bude silniční obchvat zhodnocen zejména z hlediska temporálního vývoje záboru půdy a jeho dopadů na krajinu a životní prostředí. Práce vychází z územních plánů a záměrů dopravní infrastruktury. Závěr práce přináší návrhy de lege ferenda.The presented diploma thesis is devoted to the subject of the grabbing of agricultural land for the new construction of a bypass road in the village called Čebín. In the literature review are defined the basic terms and sources of the legal regulation of land grabbing and protection. The focus of the work lies in the analysis of the grabbing of agricultural land for the construction of the Čebín road bypass and its impact on the landscape and biodiversity. In the practical part will be addressed the route of the Čebín road bypass. The data provided by the Administration and maintenance of roads in the South Moravian Region were used in the work. According to the developed results, a comparsion of the creditworthiness of the agricultural land. Furthermore, the road bypass will be evaluated especially from the point of view of the temporal development of land grabbing and its impact on the landscape and the environment. The work is based on spatial plans and transport infrastructure plans. The conclusion of the work brings suggestions de lege ferenda.
Klíčová slova:
agricultural land; biodiversity; biodiverzita; bypass road; land grabbing; nature and landscape protection; ochrana přírody a krajiny; pozemní komunikace; spatial planning; zemědělská půda; zábor půdy; územní plánování