Název:
CzechTrade jako nejlepší investice pro exportéry.
Překlad názvu:
CzechTrade as the best investment for the shippers.
Autoři:
ZLOCH, Jaroslav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
0210
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce bylo prokázat, že využití služeb agentury CzechTrade je pro podnikatele, kteří chtějí exportovat, vhodnou formou investice a že se zvolená firma díky možnostem poskytovaným v rámci státní podpory exportu nepotýká s problémy, spojenými se současnou hospodářskou krizí. Získané znalosti v teoretické části práce byly následně základem pro praktickou část, ve které byly jednotlivé služby aplikované na konkrétní firmu. Tato firma působí na tzv. niche market, které se vyznačuje určitými specifiky. Dílčím cílem bylo zhodnocení, zda využití služeb spojených s podporou podporu exportu ze strany CzechTrade jsou pro firmu přínosná, a na základě situační analýzy rozhodnout, zda se tímto způsobem vyplatí firmě investovat do jejích služeb. Dále také určit, které služby je výhodné využít a zjistit, zda má firma vůbec předpoklady pro další rozšíření své působnosti na zahraniční trhy. Závěry z dotazníkového šetření pomohly zjistit, jak v této oblasti postupují obdobné firmy a zda vůbec tyto firmy mají zájem o takovouto podporu exportu. The aim of this thesis was to prove that availing services of the CzechTrade agency is a convinient investment for enterprisers and that the selected company do not have problems which are connected with the current economic crisis thanks to the possibilities of the state export assistance. The knowledge acquired in the theoretical part of the thesis was consequently the base for the practical part in which individual services were applied to the concrete company. This company affects so-called niche market which is characterized by certain specifics. The partial aim was to evaluate if availing services connected with the export assistance of the CzechTrade agency is beneficial for the company, and to decide if it is advantageous for the company to invest in its services in such way. The aim was also to point out which services worth availing and to find out if the company has preconditions for the extension of its influence on the foreign markets. The conclusion of the questionnaire investigation helped to find out how similar companies behave in this sphere and if these companies are interested in such an export assistance in general.
Klíčová slova:
CzechTrade; mezinárodní obchod; podpora exportu; situační analýza; CzechTrade; international trade; situational analysis; support of exports Citace: ZLOCH, Jaroslav. CzechTrade jako nejlepší investice pro exportéry.. České Budějovice, 0210. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14853