Original title:
Vliv sociální reklamy na generaci Z
Authors:
Lavická, Adéla Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá sociální reklamou a jejím vlivem na současnou dospívající generaci, generaci Z. První část je zaměřena na vysvětlení teoretických pojmů, jako je sociální marketing, sociální reklama a generace Z. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotlivé prvky používané v sociálních reklamních spotech ovlivňují generaci Z. Praktická část práce obsahuje kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Následuje kvalitativní výzkum. Nejprve jsou popsány jednotlivé sociální reklamy a jejich kontext, pak jsou jednotlivé spoty analyzovány. V závěrečné části jsou porovnány výsledky kvantitativního i kvalitativního výzkumu a stanovena konkrétní doporučení pro využití v sociálních reklamách s cílem oslovení spotřebitelů generace Z.The diploma thesis deals with social advertising and its influence on the current adolescent generation, Generation Z. The first part focuses on explaining theoretical concepts such as social marketing, social advertising and Generation Z. The aim of the diploma thesis is to find out how the elements used in social advertising spots influence Generation Z. The practical part of the thesis includes quantitative research in the form of a questionnaire survey followed by qualitative research. First, the individual social advertisements and their context are described, then the individual spots are analysed. In the final part, the results of the quantitative and qualitative research are compared and specific recommendations for use in social advertisements to reach Generation Z con-sumers are set out.
Keywords:
generace Z; generation Z; social advertising; social marketing; sociální marketing; sociální reklama