Název:
Změny v chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů
Autoři:
Osičková, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o změnách v chování spotřebitelů při nákupu po-travin a nealkoholických nápojů. Cílem bakalářské práce je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů, zjistit, jaké faktory ovlivňují spotřebitele v současnosti, porovnat výsledná data s historicky provedenou studií, která se této oblasti věnovala a navrhnout doporučení pro české prodejce na trhu potravin a nealkoholických nápojů. Data byla získána za pomocí kvantitativního výzkumu a byla zpracována v programech Microsoft Excel a Statistica. Výsledky z dotazníkového šetření prokázaly, že největší vliv na spotřebitele mají faktory nutnost potřeby, kvalita a dřívější zkušenost.The bachelor thesis deals with changes in consumer behaviour when buying food and non-alcoholic beverages. The aim of the bachelor thesis is to identify factors that influence consumer behaviour when buying food and non-alcoholic beverages, identify what factors are influencing consumers today, compare the resulting data with historical studies that have been conducted in this area and propose recommendations for Czech retailers in the food and non-alcoholic beverage market. The data were obtained using quantitative research and were processed in Microsoft Excel and Statistica. The results from the questionnaire survey showed that the factors of necessity, quality and previous experience have the greatest influence on consumers.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; consumer; consumer behaviour; factors influencing consumers; faktory ovlivňující spotřebitele; nákupní rozhodovací proces; purchase decision process; spotřebitel