Název:
Reklama na důchodové spoření v kontextu behaviorální ekonomie
Autoři:
Dlouhý, Ondřej Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Dlouhý, O. Reklama na důchodové spoření v kontextu behaviorální ekonomie. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Hlavním cílem práce je zjistit vliv reklamy na postoje a záměry jednotlivců v oblasti důchodového spoření. Klíčový pohled bude zaměřen na komunikační strategie, jako je humor a nostalgie. V literární rešerši je popsána problematika psychologie reklam, komunikačních strategií reklam a významné fenomény behaviorální ekonomie, mezi které patří úzké a široké rámování, pomalé a rychlé myšlení, averze ke ztrátám nebo riziku. Pro naplnění cílů jsou prozkoumány reklamy na důchodové spoření na českém trhu, které jsou následně analyzovány v souvislosti aspektů behaviorální ekonomie. Na konci práce je vypracováno doporučení pro efektivní tvorbu komunikačních strategií reklam na důchodové spoření.Dlouhý, O. Retirement savings advertising in the context of behavioural economics. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2023. The main goal of this thesis is to determine the effect of advertising on individual's attitudes and intentions towards retirement savings. Key insights will focus on communication strategies such as humour and nostalgia. The literature review describes the psychology of advertisements, communication strategies of advertisements and important phenomena in behavioural economics, including narrow and broad framing, slow and fast thinking, and loss or risk aversion. To meet the objectives, advertisements for retirement savings on the Czech market are examined and then analysed in the context of aspects of behavioural economics. At the end of the thesis, recommendations are made for the effective development of communication strategies for retirement savings advertisements.
Klíčová slova:
advertising; behaviorální ekonomie; behavioural economics; broad framers; důchodové spoření; fast thinking; humor; humour; narrow framers; nostalgia; nostalgie; pomalé myšlení; reklama; retirement savings; rychlé myšlení; slow thinking; úzké rámování; široké rámování