Original title:
Marketingová a komunikační strategie Cyklo Čermák
Authors:
Čermák, Marek Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je vytvoření marketingové a komunikační strategie podnikatelského subjektu Cyklo Čermák pro druhou polovinu roku 2023. Výsledný plán je šitý na míru konkrétní situaci subjektu. Vychází z analýzy současné situace subjektu. Aktuální data doplňuje o předpokládané trendy. Výzkumná část práce se opírá o dotazníkové šetření zaměřené na chování spotřebitelů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část, metodologii a praktickou část. Teoretická část je tvořena literární rešerší, metodologie popisuje použité metody a praktická část se věnuje konkrétní situaci podnikatelského subjektu. V závěru bakalářské práce jsou obsaženy tipy na zlepšení současné situace.The aim of this bachelor thesis is to create a marketing and communication strategy of the business entity Cyklo Čermák for the second half of 2023. The creation of plans exactly corresponds to the specific situation of the subject. It is based on an analysis of the current situation of the subject. It complements the current data with expected trends. The research part of the thesis is based on a questionnaire survey focused on consumer behavior. The bachelor thesis is divided into a theo-retical part, methodology and a practical part. The theoretical part consists of lit-erature research, the methodology describes the methods used and the practical part deals with the specific situation of the business entity. At the end of the bach-elor thesis, there are tips for improving the current situation.
Keywords:
bike rental; bike service; bike shop; chování spotřebitele; communication; consumer behaviour; cyklo obchod; cyklo servis; Cyklo Čermák; entrepreneurship; komunikace; marketing; podnikání; půjčovna kol