Název:
Online strategické chování podniků zaměřených na cyklistiku
Autoři:
Dudová, Kateřina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit online strategické chování podniků v sektoru cyklistiky. V teoretické části práce jsou vysvětleny hlavní pojmy jako elektronické obchodování, modely B2C a B2B, strategie a strategické řízení a online nákupní chování zákazníka v e-commerce. Empirická část práce se pak zaměřuje na kvantitativní výzkum faktorů online nákupního chování zvolených internetových obchodů, které autorka hodnotila metodou situační analýzy a benchmarkingu. Výsledné strategické pozice jsou doplněny výpočtem vybraných ukazatelů finanční analýzy. Dle výsledků obou dílčích výzkumů převládá u podniků balancovaná e-commerce strategie. Výsledky finanční analýzy do jisté míry ovlivnila pandemická krize Covid-19.The main objective of this thesis is to evaluate the online strategic behaviour of businesses operating in the cycling sector. The theoretical part of the thesis explains the main concepts such as e-commerce, B2C and B2B models, strategy and strategic management and online customer buying behaviour in e-commerce. The empirical part of the thesis then focuses on the quantitative research of the factors influencing online shopping behaviour of the selected online stores, which the author evaluated using the method of situational analysis and benchmarking. The resulting strategic positions are complemented by the calculation of selected financial analysis indicators. According to the results of both partial research a balanced e-commerce strategy prevails among the companies. The results of the financial analysis were to some extent influenced by the Covid-19 pandemic crisis.
Klíčová slova:
B2C; cycling; cyklistika; e-commerce; factors; faktory; financial analysis; finanční analýza; internet; online nákupní chování; online shopping behaviour; strategie; strategy