Název:
Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou
Autoři:
Beňo, Martin Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Beňo M. Vliv ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá vlivem ROPO efektu na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na trhu s elektronikou. Hlavním cílem je navrhnout marketingová doporučení ke zvýšení návštěvnosti online či offline prodejního kanálu maloobchodníků na trhu elektroniky v České republice, a to na základě zjištění, zda a jak působí ROPO efekt, případně obrácený ROPO efekt na nákupní chování spotřebitelů generace Y a Z na tomto trhu. Pro naplnění cíle bylo využito sekundárních dat i dat primárních. Primární data byla získána kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření, která byla doplněna o poznatky z kvalitativního výzkumu provedeného pomocí semistrukturovaných hloubkových rozhovorů. Data byla statisticky analyzována a na základě výsledků byla navrhnuta pomocí marketingového mixu 4P doporučení pro maloobchodníky na trhu s elektronikou v ČR.Beňo M. Influence of ROPO effect on consumer shopping behaviour of generation Y and Z on the electronics market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2023. The diploma thesis deals with influence of the ROPO effect on the consumer shopping behaviour of generation Y and Z on the electronics market. The main goal is to propose marketing recommendations to increase attendance in the online or offline sales channel of retailers on the electronics marketing in the Czech Republic, based on the finding out whether and how the ROPO effect, or the reverse ROPO effect, affects the purchasing behaviour of consumers of the generation Y and Z in this market. To fulfil the goal, both secondary and primary data were used. Primary data was obtained through quantitative research using a questionnaire survey, which was supplemented with findings from qualitative research conducted using semi-structured in-depth interviews. The data was statistically analysed and based on the results recommendations were proposed for retailers on the electronics market in the Czech Republic using the 4P marketing mix.
Klíčová slova:
consumer shopping behaviour; Covid-19; dopad pandemie; e-commerce; generace Y; generace Z; generation Y; generation Z; nákupní chování spotřebitelů; omnichannel; pandemic; ROPO efekt; ROPO effect; showrooming; webrooming