Original title:
Změny v ochotě komunikovat s chatboty v důsledku pandemie
Authors:
Vítová, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o možnostech využití chatovacích robotů jako komunikačního kanálu při oslovování finančních institucí. Dále se zaměřuje na změny v této oblasti, které s sebou přinesla pandemie nemoci COVID-19. Analyzováno bude povědomí českých spotřebitelů o chatovacích robotech, ochotě k jejich využívání, typické zvyklosti komunikace s finančními institucemi a jejich změny v důsledku pandemie. Stanovený cíl práce bude naplněn pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s respondenty.This master thesis deals with the possibilities of using chatbots as a communication channel when addressing financial institutions. It also focuses on the changes in this area brought about by the COVID-19 disease pandemic. The analysis will focus on Czech consumers' awareness of chatbots, their willingness to use them, typical habits of communication with financial institutions and their changes as a result of the pandemic. The stated aim of the thesis will be fulfilled by means of a questionnaire survey and in-depth interviews with respondents.
Keywords:
artificial intelligence tools; chatbot; chatterbot; communication; customer service; financial institutions; finanční instituce; komunikace; nástroje umělé inteligence; pandemic changes; změny v důsledku pandemie; zákaznický servis