Název:
SCL group a Cambridge analytica: jak ovlivnily politiku a společnost v Evropě a Severní Americe
Autoři:
Komínek, Martin Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na skandál se společností Cambridge Analytica a porovnává jeho dopady na společnost a politiku v Evropě a USA. V teoretické části jsou přiblíženy klíčové pojmy z oblasti moderních technologií, které hrají důležitou roli v oblasti komunikací, a které jsou nezbytné k porozumění strategií politického marketingu. Dále je provedena analýza skupiny SCL Group a jejích dceřiných společností, které se specializují na analyzování dat a politický marketing. V empirické části jsou zanalyzovány faktory spjaté s kauzou společnosti Cambridge Analytica ovlivňující politiku a společnost v Evropě a Severní Americe prostřednictvím srovnání dvou událostí, a to referenda o členství Spojeného království v Evropské unii a amerických prezidentských voleb v roce 2016. V závěru práce jsou prezentovány výsledky zjištěných skutečností.The bachelor's thesis focuses on the scandal involving Cambridge Analytica and compares its impacts on society and politics in Europe and the USA. The theoretical part introduces key concepts in the field of modern technologies, which play an important role in communication and are essential for understanding political marketing strategies. Furthermore, an analysis of the SCL Group and its subsidiaries, which specialize in data analysis and political marketing, is conducted. In the empirical part, factors related to the Cambridge Analytica scandal that influence politics and society in Europe and North America are analyzed through a comparison of two events: the United Kingdom's referendum on membership in the European Union and the 2016 US presidential election. The conclusion presents the results of the findings.
Klíčová slova:
advertising; Brexit; Cambridge Analytica; campaign; data; elections; kampaň; ochrana soukromí; privacy protection; reklama; Trump; volby