Název:
Postavení integrovaného žáka s lehkým postižením v žákovské skupině
Překlad názvu:
The issue of integration of students with light handicaps in s peer group a classroom.
Autoři:
ŠVAMBERKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení dítěte s lehkým postižením v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy. Jedná se konkrétně o děti, u kterých je diagnostikována lehká mozková dysfunkce nebo specifická porucha učení. Teoretická část pojednává o charakteru třídy na prvním stupni základní školy, a to z vývojového a sociologického hlediska. Dále se zabývá problematikou poruch učení a chování, kam spadají právě žáci, o které se v mé práci zajímám, a také problematikou školské integrace. Praktická část zahrnuje vlastní šetření a zpracovává získaná data. Výzkum probíhal na základní škole Grünwaldova v Českých Budějovicích. Byl proveden pomocí sociometrické metody, monitorovacího systému, pozorování a dotazníku pro učitele. V přílohách jsou uvedeny součásti výzkumu sociometrickou metodou. The purpose of this Graduation Theses is to ascertain the status of a slightly handicapped child in a primary school class collective. It concerns namely children with a diagnosis of slight cerebral dysfunction or specific learning disability. The theoretic part deals with the nature of a primary school class, particularly from a developmental and sociological point of view. Further, it considers the problems of learning disability and behaviour disorder, which applies for the pupils I have been concerned with in my Graduation Theses, and also the questions of school integration. The practical part comprises the research itself and processes the data obtained. The investigation took place in the Grünwaldova elementary school in České Budějovice. It was executed using the sociometrical method, monitoring, observation, and a questionnaire designed for teachers. Individual parts of the research using the sociometrical method are introduced in the appendices.
Klíčová slova:
integrace; lehká mozkovná dysfunkce; mladší školní věk; postavení lehce postiženého dítěte; specifické poruchy učení; třída jako sociální skupina; integration; primary school class collective; slight cerebral dysfunction; specific learning disability; status of a slightly handicapped pupil Citace: ŠVAMBERKOVÁ, Lenka. Postavení integrovaného žáka s lehkým postižením v žákovské skupině . České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9898