Original title:
Využití internetových sociálních sítí v marketingu
Translated title:
Utilization of internet social networking in marketing
Authors:
TRINKLOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem {\clqq}Využití internetových sociálních sítí v marketingu`` pojednává o dnes velice aktuálním tématu z oblasti virtuálního světa, které začíná být také stále diskutovanější právě v oblasti marketingu, a sice o fungování sociálních sítí na internetu a jejich možném vlivu na současný marketing firem. Cílem práce je pokusit se {\clqq}zmapovat`` oblast internetových sociálních sítí a odhadnout možnosti jejich využití v rámci marketingových strategií podniků. Jde o základní explorační výzkum, na který poté navazuje ukázka konkrétního příkladu možného využití v rámci vybrané firmy.This master thesis deals with ``Utilization of internet social networking in marketing{\crqq} and attempts to describe the area of internet social networks in general and find out possible ways how to use them within the marketing strategy of companies. The basis of the thesis is represented by exploratory research in this more and more popular and discussed area of virtual world and extended to a concrete example of its possible use within the chosen company.
Keywords:
brand innovation; Facebook; Internet; social network; strategy.; viral/ engagement/ social media/ neo-marketing; word of mouth; brand innovation; Facebook; Internet; sociální síť; strategie.; viral/ engagement/ social media/ neo-marketing; word of mouth Citation: TRINKLOVÁ, Veronika. Využití internetových sociálních sítí v marketingu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14875