Název:
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠ
Překlad názvu:
Diagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical and Scientifical Education of 4th Grade Pupils
Autoři:
MLÝNKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou vybraných prekonceptů z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání. V teoretické části byla přiblížena témata související s problematikou vzdělávání, konstruktivismem, prekonceptů, technickou výchovou a přírodovědným vzděláváním na základní škole. V praktické části byla zjišťována míra zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků, jejichž obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumným vzorkem byli žáci čtvrtých tříd ze základních škol v Libáni a v Jičíně. Zmíněnými metodami, dotazníkovou metodou a kognitivními mapami, byly pro kvantitativní a kvalitativní oblast z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání zjištěny, vyhodnoceny a zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování. The graduation thesis is concerned with problems of chosen preconceptions from technical and scientific education. In the theoretic part the attention is focused on the topics related to the educational problems, constructivism, preconceptions, technical and scientific education in basic schools. Degree of structuralization of preconcepts was investigated by questionnaires in the investigative part. Unfinished sentences, assessment scales and cognitive maps are contained in these questionnaires. Into the investigative sample there were included pupils of fourth and fifth grade of the basic schools in cities Libáň and Jičín. Data about preconceptions and their structuralization were found out, processed and evaluated by the mentioned methods above (questionnaires and cognitive maps). These observed results are intended for quantitative and qualitative areas from technical and scientific education.
Klíčová slova:
Diagnostika prekonceptů; Konstruktivismus; Pedagogický výzkum; Primární škola; Technické a přírodovědné vzdělávání; Žákovo pojetí učiva; Construction; Diagnostic of preconceptions; Pedagogic research; Primary school; Scholar approach of education; Technical and scientific education Citace: MLÝNKOVÁ, Lenka. Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠ. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10070