Název:
Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.
Překlad názvu:
The issue of electronic communications between clients and social security authorities.
Autoři:
SKÁLA, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení. Mapuje poskytované elektronické služby, popisuje principy fungování a sleduje vlastní využívání služeb klienty. Cílem bakalářské práce je zjistit současnou úroveň elektronické komunikace mezi klientem a orgány sociálního zabezpečení. Pozornost je zaměřena na, klientem, správné využití jednotlivých elektronických služeb. V teoretické části jsou charakterizovány elektronické služby poskytované orgány sociálního zabezpečení a jejich právní zakotvení v legislativě. Vysvětleny jsou také nejčastější pojmy, které se v dané problematice používají. V praktické části, na základě obsahové analýzy statistických údajů, jsou zanalyzovány získaná data a upozorněno na klady, ale i nedostatky v poskytovaných elektronických službách a to s ohledem na aktuální stav informační a počítačové gramotnosti klientů orgánů sociálního zabezpečení. Dále jsou na běžných příkladech z praxe popsány základní postupy při zřizování a používání elektronických služeb. Závěrem jsou uvedeny výsledky, které označily určitá problematická místa, která mohou klienta při navazování elektronické komunikace s orgány sociálního zabezpečení odradit od dalšího využívání. Poukázáno je i na rozdílné vytížení jednotlivých elektronických služeb orgánů sociálního zabezpečení.The bachelor thesis is focused on electronic communication between clients and social security bodies. It surveys the electronic services provided, describes the functioning principles and monitors utilization of the services by the clients. The objective of the bachelor thesis is to ascertain the current level of electronic communication between social security bodies and their clients. The attention is given to correct utilization of individual electronic services by the clients. The theoretical part characterizes the electronic services provided by social security bodies and thier embodiment in legal regulations. It also describes the terms most frequently used in the concerned issue. On the basis of the content analysis of the statistical data, the practical part analyses the obtained data and draws attention to the strengths and the weaknesses of the electronic services provided, with regard to the current state of the information and computer literacy of clients of social security bodies. Using common examples from practice, the basic procedures of establishing and using electronic services are described. The thesis is concluded with the results specifying certain problematic issues that may discourage a client establishing electronic communication with social security bodies from its further use. The thesis also points out to the diverse degrees of utilization of individual electronic services provided by social security bodies.
Klíčová slova:
datová schránka; elektronická komunikace; elektronický formulář; elektronický podpis; informační a počítačová gramotnost; kvalifikovaný certifikát; Portál veřejné správy; Data box; Electronic communication; Electronic form; Electronic signature; Information and computer literacy; Portal of the Public Administration; Qualified certificate Citace: SKÁLA, Jan. Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16497