Original title:
Možnosti využití arteterapie na rozvoj sebevědomí při komunikaci u dětí s narušenou komunikační schopností
Translated title:
Possibilities of using art therapy to develop self-confidence in communication in children with communicative disability
Authors:
Pekáriková, Zuzana ; Valešová Malecová, Barbara (advisor) ; Korandová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sebevědomí při komunikaci u dětí prvního stupně s narušenou komunikační schopností pomocí arteterapie. V úvodní kapitole je podrobně popsána narušená komunikační schopnost a jaký má vliv na osobnost dítěte. Je zde kladen důraz na sebevědomí v komunikaci u osob s NKS. Druhá kapitola se zaměřuje na arteterapii. Popisuje jednotlivé formy, fáze setkání, metody, vymezuje cíle arteterapie a konkrétně arteterapii u osob s NKS. V poslední části je navržen arteterapeutický program cílený na rozvoj sebevědomí při komunikaci. Je rozvržen detailně do deseti setkání a zohledňuje specifické potřeby dítěte. Postupuje dle náročnosti. Hlavním cílem navrženého programu je nejen rozvoj sebevědomí při komunikaci, ale také odreagování a rozvoj fantazie. Klíčová slova Arteterapie, arteterapeutický program, narušená komunikační schopnost, sebevědomí, logopedie Abstract This bachelor thesis deals with the development of self-esteem in communication in first grade children with communication disability through art therapy. In the introduction chapter, the impaired communication disability is described in detail and how it affects the child's personality. There is an emphasis on self-awareness in communication in individuals with communicative disability. The second chapter focuses on art...
Keywords:
Art therapy; art therapy program; communication disorder; self-esteem; speech therapy; arteterapeutický program; Arteterapie; logopedie; narušená komunikační schopnost; sebevědomí
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/185918