Original title:
Best practices strategické komunikace českých firem se zaměřením na web a komunikaci značky
Translated title:
Best Practices of strategic communication of czech companies with focus on websites and brand communication
Authors:
Jančarová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (advisor) ; Koudelková, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá strategickou komunikací českých firem a jejich značek na webových stránkách a formulací best practices pro tuto oblast strategické komunikace. V České republice v současnosti není dostatek výzkumů, které by se touto problematikou zabývaly a principy nejlepší praxe pro komunikaci firem na webu v oboru také chybí. Práce si klade za cíl: vytvořit soubor teoretických poznatků o vybraném tématu strategické komunikace; popsat, jak české firmy komunikují na svých webových stránkách; a formulovat best practices pro strategickou komunikaci firem a značek na webových stránkách. Teoretická část je zaměřena na definování a popis klíčových pojmů a vytvoření báze poznatků pro výzkum. V metodologické části jsou stanoveny výzkumné otázky a charakterizovány vybrané metody zkoumání - obsahová analýza a rozhovory s odborníky z oboru. Pro kvantitativní obsahovou analýzu byl rovněž vytvořen Model tematických okruhů. Hypotéza předpokládá, že nadpoloviční většina vybraných firem nekomunikuje na webových stránkách své cíle ani vize a mise. Z výsledků vyplývá, že většina firem strategická sdělení nekomunikuje, což potvrzuje hypotézu. Zároveň bylo zjištěno, že se v komunikaci firem objevují témata, která se opakují napříč vzorkem a většina zachovává neutrálně formální tón komunikace v...This thesis deals with strategic communication of czech companies and their brands on websites and with formulation of best practices for this field of strategic communication. In the Czech Republic, there is a lack of research covering this issue as well as best practices principles for communication of companies on the web. This thesis aims to: create an aggregate of theoretical knowledge about the selected topic of strategic communication; describe how czech companies communicate of their websites; and form best practices for strategic communication of companies and brands on websites. The theoretical section is focused on defining and describing key concepts and creating a base of knowledge for the research. In the methodological section the research questions are set and research methods are characterized - content analysis and interviews with experts in the field. A Model of Thematic Spheres was created for the quantitative content analysis. The hypothesis anticipates that an overall majority of selected companies does not communicate it's goals, visions or missions on websites. The results show that the overall majority of companies does not communicate the strategic communication elements which confirms the hypothesis. It has also been found that there are recurrent topics in the...
Keywords:
best practices; Brand; czech companies; goals; mission; strategic communication; vision; websites; best practices; cíle; mise; strategická komunikace; vize; webové stránky; Značka; české firmy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/185465