Název:
Školní stravování v kontextu strategické komunikace
Překlad názvu:
School feeding in the context of strategic communication
Autoři:
Kilberger, Adam ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou systému školního stravování v České republice v kontextu strategické komunikace. Tato práce osvětluje aktuální problematiku školního stravování, zasazuje ji do kontextu strategické komunikace a relevantních teoretických konceptů. Na reprezentativním vzorku více než 10 000 respondentů práce mapuje pomocí metod kvantitativní analýzy postoje rodičů i strávníků k systému školního stravování. V rámci hlavních zjištění lze konstatovat silný korelativní pozitivní vztah mezi rodiči vnímanou spokojeností strávníků a celkovou spokojeností rodičů se systémem školního stravování a na poměry této práce relativně silný vliv spokojenosti s komunikací zástupců jídelny na celkovou spokojenost rodičů. Naopak příjem domácnosti nebo znalost systému školního stravování rodiči neměly na jejich spokojenost tak velký vliv, jak by se dalo očekávat. V závěrečných částech práce jsou formulována strategická doporučení pro zlepšení spokojenosti rodičů se systémem školního stravování a zlepšení celkového stavu systému školního stravování v České republice. Mezi doporučení se řadí například podpora edukace vedoucích ze strany státu, a to i na poli komunikace nebo posílení pozice pracovníků ve školním stravování skrze oborové organizace, které mohou sloužit jako komunikační platformy...This master's thesis deals with the challenges of the school meal system in the Czech Republic within the context of strategic communication. It illuminates the current issues of the school meal system, situating them within the context of strategic communication and relevant theoretical concepts. Utilizing quantitative analysis methods, the thesis explores the attitudes of more than 10,000 representative respondents, comprising both parents and diners, towards the school meal system. The principal findings suggest a strong positive correlation between the perceived satisfaction of diners and the overall satisfaction of parents with the school meal system. Furthermore, there is a significant influence of the satisfaction with the school canteen representatives' communication on the overall satisfaction of parents. Conversely, factors such as household income or parents' understanding of the rules governing the school meal system did not have as significant an impact on their satisfaction as initially expected. The concluding sections of the thesis formulate strategic recommendations aimed at improving parents' satisfaction with the school meal system and the overall condition of the system. These recommendations include state-supported education for school canteen personnel, incorporating...
Klíčová slova:
kvantitativní výzkum; neoinstitucionální teorie; stakeholder mapping; strategická komunikace; systém školního stravování v České republice; teorie difuze inovací; Školní stravování; diffusion of innovations theory; neoinstitutional theory; quantitative research; school meal system in the Czech Republic; School meals; stakeholder mapping; strategic communication