Název:
Sinn Féin: komparace volebních kampaní ve volbách do Dáilu v roce 2020 a ve Stormontu v roce 2022
Překlad názvu:
Sinn Féin: Comparison of election campaigns of 2020 Irish general election and of 2022 Northern Ireland Assembly election
Autoři:
Dvouletá, Kristýna ; Špína, Vladimír (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zkoumá politickou komunikaci Sinn Féin na sociálních sítích v kampaních do Dáilu v roce 2020 a do Stormontu v roce 2022. Práce se soustředí na analýzu propagace příspěvků o sjednocení Irska a na využití populistické komunikace. Analýza vychází z modelu politického marketingu Jennifer Lees-Marshmentové. Sinn Féin vykazovala v obou kampaních rysy strany orientované na prodej, tudíž propagovala svůj hlavní politický cíl, sjednocení Irska. Většina příspěvků se ovšem sjednocení netýkala, Sinn Féin v obou kampaních reagovala na potřeby voličů. Strana zároveň vykazuje rysy strany orientované na trh. Strana ve většině příspěvků využívala populistickou komunikaci. V kampani do Dáilu se strana projevila daleko útočněji než v kampani do Stormontu. Bakalářská práce nejprve představuje model politického marketingu Lees-Marshmentové a popisuje nejdůležitější rysy populistické komunikace. Práce se následně zaměřuje na popis zvolené výzkumné metody kvantitativní obsahové analýzy. Teoretická část práce popisuje historii a současnost Sinn Féin a zaměřuje se na postoj strany k populismu. Další část práce je věnována popisu severoirského a irského politického systému. Poslední část se věnuje popisu jednotlivých volebních kampaní. V poslední části práce jsou představeny výsledky práce.The bachelor thesis analyzes the social media political communication of Sinn Féin during the election campaigns to Dáil in 2020 and to Stormont in 2022. The thesis focuses on the analysis of the posts about Irish unification and the usage of populist communication. The analysis proceeds form the Lees-Marshment model of political marketing. Sinn Féin was a sales-oriented party in both elections, thus it promoted its main aim; Irish unity. However, the majority of the posts did not focus on unification. In both campaigns, Sinn Féin followed the electorate's needs. Sinn Féin evinces the features of a market-oriented party. Sinn Féin used populist communication in the majority of the posts. The party was more offensive during the campaign to Dáil. Firstly, the thesis presents the Lees-Marshment political marketing model and it describes the most important features of populist communication. Then, the thesis focuses on the description of the chosen quantitative content analysis. The theoretical framework describes the past and present of Sinn Féin, it focuses on the party's attitude towards populism. The second part of the thesis describes the political system in both countries. Then, the thesis describes the election campaigns. The results are presented in the last chapter.