Original title:
Nástroje marketingového mixu ve firmě Fox interier
Translated title:
Tools of Marketing Mix in the Firm Fox interier
Authors:
VÍTOVCOVÁ, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Téma mé bakalářské práce se nazývá "Nástroje marketingového mixu ve firmě Fox interier". Vybraná firma se zabývá dřevoprodejem. Cílem této práce je popsat používané marketingové nástroje ve firmě Fox interier přesněji v pobočce Kozolupy. Poté na základě zjištěných údajů doporučit změnu či rozšíření doposud používaných marketingových nástrojů dle informací z odborné literatury. V první části práce je zpracován literární přehled, který seznamuje čtenáře se základní teorií marketingu a jeho jednotlivými nástroji v podobě "4P" (produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace). V další části práce je popsána charakteristika firmy a její jednotlivé nástroje marketingového mixu, který zahnuje popis produktu, způsob stanovení ceny, rozbor distribuce a marketingové komunikace. The theme of my bachelor´s work is named "Tools of Marketing Mix in the Firm Fox interier". Selected firm is concerned with sale of wood. The aim of this bachelor work is to describe precisely tools of marketing used in the firm Fox interier´s branch office Kozolupy. Then pursuant to realized data recommend change or expansion of marketing tools which are currently used by the firm to from literature. In the first part of my work is processed literature review, which introduces the basic theories of marketing and its various instruments in the form of "4P". Marketing mix consists of product, price, distribution and marketing communication. The other part is the description of the company and its marketing mix instruments, which includes product descriptions, pricing method, analysis of distribution and marketing communication.
Keywords:
marketing communication; marketing mix; price; product; promotion; cena; distribuce; marketingová komunikace; marketingový mix; produkt Citation: VÍTOVCOVÁ, Veronika. Nástroje marketingového mixu ve firmě Fox interier. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15058