Název:
On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky
Překlad názvu:
On-line career guidance and counselling in working with gifted pupils
Autoři:
Turzová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je individuální kariérové poradenství poskytované žákům středních škol on-line formou. Cílem teoreticko-empirické diplomové práce s názvem On-line kariérové poradenství v práci s nadanými žáky je popsat a porovnat způsob práce různých kariérových poradců v rámci on-line poradenství s žáky středních škol v České republice. V teoretické části závěrečné práce jsou představeny základní pojmy s tématem související, zejména kariérové poradenství, on-line poradenství, adolescence, nadání a talent, metody kariérového poradenství a kariérové poradenství v ČR. Empirická část diplomové práce je založena na smíšeném designu - na kvalitativní výzkumné strategii, na technice polostrukturovaného rozhovoru s kariérovými poradci v rámci projektu vybrané české neziskové organizace a dále na analýze a vyhodnocení dotazníků, které byly zaslány respondentům (nadaným žákům středních škol), kteří se zúčastnili projektu vybrané české neziskové organizace. Diplomová práce poukazuje na potřebnost individuálního kariérového poradenství v kombinaci s nabídkou individualizovaných exkurzí do vybraných organizací a na potřebu individuálního a otevřeného přístupu k cílové skupině, nadaným žákům středních škol.The topic of the thesis is individual career counselling provided to secondary school students online. The aim of the theoretical-empirical master thesis entitled On-line career counselling in work with gifted pupils is to describe and compare the way of work of different career counsellors in on-line counselling with secondary school pupils in the Czech Republic. In the theoretical part of the thesis, the basic concepts related to the topic are introduced, namely career counselling, on-line counselling, adolescence, giftedness and talent, career counselling methods and career counselling in the Czech Republic. The empirical part of the thesis is based on a mixed design - on a qualitative research strategy, on the technique of semi-structured interviews with career counsellors within the project of a selected Czech non-profit organisation and on the analysis and evaluation of questionnaires sent to respondents (gifted secondary school students) who participated in the project of the selected Czech NGO. The thesis points out the need for individual career counselling in combination with the offer of individualised excursions to the selected organisations and the need for an individual and open approach to the target group, gifted secondary school pupils.
Klíčová slova:
kariérové poradenství|on-line poradenství|nadání|talent|adolescence; career guidance and counselling|on-line guidance|giftedness|talent|adolescence