Název:
Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka
Překlad názvu:
Didactic game focused on the development of the individual needs of the pupil
Autoři:
Jirušová, Michaela ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra preprimární a primární pedagogiky ABSTRAKT DP Didaktická hra zaměřená na rozvoj individuální potřeby žáka Bc. Michaela Jirušová Vedoucí práce: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Studijní program: Magisterské studium Studijní obor: Učitelství 1. stupně ZŠ, KS ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami, především didaktickou hrou a jejím využitím ve výuce na 1. stupni základní školy pro rozvoj individuálních potřeb žáků, kdy hra slouží k jejich vlastnímu rozvoji, učení, motivaci a seberealizaci. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou na základně vybrané literatury charakterizovány související témata s metodami výuky a individualizace. Praktická část obsahuje průzkum využití didaktických her ve výuce na 1. stupni ZŠ - jejich četnost, v jakých předmětech se využívají, jejich zaměření na individualitu žáka apod. Následně je zpracován sumář vybraných didaktických her, které jsou ověřeny v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA aktivizační metody, didaktická hra, motivace, sumář her, hra, 1. stupeň ZŠ, individualizaceUniverzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra preprimární a primární pedagogiky ABSTRACT Didactic game focused on the development of the individual needs of the pupil Bc. Michaela Jirušová Vedoucí práce: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Studijní program: Magisterské studium Studijní obor: Učitelství 1. stupně ZŠ, KS ABSTRACT The thesis is deal with activisation methods, mainly with didactic games and their use in teaching, their aim to develop individual needs of learners, their own development, learning, motivation and self-realisation at lower elementary level. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, topics and teaching methods are characterised with regard to chosen literature. The practical part is the survey of didactical games use at lower elementary level - their frequency, subjects which use them, their aim at the learner's individuality etc. Finally, a summary of didactic games is prepared. KEYWORDS activation methods, didactic game, motivation, summary of games, game
Klíčová slova:
aktivizační metody; didaktická hra; hra,1. stupeň ZŠ; individualizace; motivace; sumář her; activation methods; didactic game; game; motivation; summary of games