Original title:
Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji
Translated title:
Schools in nature in primary schools in the Karlovy Vary region
Authors:
Zápotocká, Hana ; Turčová, Ivana (advisor) ; Bačáková, Radka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Školy v přírodě v základním vzdělávání v Karlovarském kraji Cíl: Zjistit, obsahovou náplň škol v přírodě na 1.stupni základních škol v Karlovarském kraji. Metody: Bakalářská práce využívá kvantitativního přístupu k výzkumu. Potřebné informace byly získány metodou dotazníkového šetření. Výzkumný soubor tvořilo 10 učitelů ze základních škol v Karlovarském kraji. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že základní školy organizují školy v přírodě. Program škol v přírodě zahrnuje z aktivit v přírodě hlavně pěší turistiku. Základní školy nevyužívají pomoci agentur zabývajících se školami v přírodě, ale připravují program pro žáky samostatně. Klíčová slova: výchova v přírodě, aktivity v přírodě, základní škola, 1.stupeňTitle: School in nature in primary education in the Karlovy Vary Region Objectives: Find out the content of schools in nature at the 1st grade of elementary schools in the Karlovy Vary region. Methods: The bachelor's thesis uses a quantitative approach to research. The necessary information was obtained by the questionnaire survey method. The research group consisted of 10 teachers from primary schools in the Karlovy Vary region. Results: The results show that primary schools organize outdoor schools. The program of outdoor schools mainly includes hiking in outdoor activities. Primary schools do not use the help of agencies dealing with outdoor schools, but prepare a program for pupils independently. Keywords: outdoor education, oudtoor activities, primary school, primary education. 9
Keywords:
oudtoor activities; outdoor education; primary education; aktivity v přírodě; výchova v přírodě; základní vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/184303