Original title:
Ochota zákazníků vybraného fitness centra navštěvovat skupinové lekce
Translated title:
Customers' willingness of the selected fitness centre to attend group classes
Authors:
Svobodová, Aneta ; Ruda, Tomáš (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Ochota zákazníků vybraného fitness centra navštěvovat skupinové lekce Cíle: Diplomová práce "Ochota zákazníků vybraného fitness centra navštěvovat skupinové lekce" je ve své konečné podobě užitečným zdrojem informací, rozšiřující znalosti managementu Domyno Fitness o svých zákaznících a jejich motivaci fitness centrum navštěvovat. Cílem práce je získání informací o ochotě zákazníků navštěvovat skupinové lekce, které může manažerka skupinových lekcí v Domyno Fitness dále využít a zahrnout do svých plánů ke zlepšování současné situace. Metody: Práce vychází z teoretických poznatků souvisejících s daným tématem. Pro zjišťování ochoty zákazníků navštěvovat skupinové lekce byl použit marketingový výzkum založený na kvantitativním způsobu dotazování metodou CAPI. Výzkumným souborem jsou zákazníci Domyna Fitness starší 18 let. Výběrovým souborem jsou pak zákazníci, kteří fitness centrum navštívili v době probíhajícího výzkumu a byli ochotni se jej zúčastnit. Odpovědi na jednotlivé otázky dotazníku jsou zachyceny v grafech. Na základě analýzy grafů jsou vypracovány závěry a doporučení pro tuto společnost. Výsledky: Výsledky zkoumání ukázaly, že má fitness centrum především věrné zákazníky, kteří jej navštěvují již mnoho let. Tito zákazníci jsou téměř se všemi aspekty, na které se dotazník tázal,...Title: Customers' willingness of the selected fitness centre to attend group classes Objectives: The thesis "Customers' willingness of the selected fitness centre to attend group classes" is in its final form a useful source of information, expanding the knowledge of Domyno Fitness management about its customers and their motivation to visit the fitness centre. The aim of the thesis is to obtain information about the willingness of customers to attend group classes which can be further used by the group class manager at Domyno Fitness and included in her plans to improve the current situation. Methods: The thesis is based on theoretical knowledge related to the topic. Marketing research based on quantitative questionnaire method CAPI was used to determine customers' willingness to attend group classes. The research sample is Domyno Fitness customers older than 18 years of age. The sample is customers who visited the fitness center during the time of the research and were willing to participate. The responses to each question of the questionnaire are shown in the graphs. Results: The results of the research showed that the fitness centre has mainly loyal customers who have been visiting it for many years. These customers tend to be satisfied with almost all aspects asked in the questionnaire. The...
Keywords:
marketing; marketing research; questionnaire; satisfaction; services; dotazník; marketing; marketingový výzkum; služby; spokojenost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/184547