Název:
Další profesní vzdělávání a rozvoj zaměstnanců call centra nakladatelství XY
Překlad názvu:
Further professional education and development of the XY publishing house's call center employees
Autoři:
Koubek, Daniel Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a systémem podnikového vzdělávání. Práce je rozčleněna do dvou částí - teoretické a empirické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy spojené s konceptem celoživotního učení s důrazem na terminologii související s dalším profesním vzděláváním, rozvojem pracovníků, řízením lidského kapitálu a kariéry. Jedna z kapitol se věnuje nastavení systému firemního vzdělávání a strategiím vzdělávání. V empirické části byla provedena identifikace vzdělávacích potřeb a analýza systému firemního vzdělávání zaměstnanců call centra. Výzkumné šetření bylo realizováno v pražském nakladatelství XY. Na základě získaných dat byl navržen kompetenční model pracovníků call centra a následně implementován do strategie vzdělávání zaměstnanců. Z realizovaných šetření vyplývá, že nakladatelství XY využívá systematického modelu firemního vzdělávání - poskytuje a umožňuje zaměstnancům vzdělávání v různých oblastech s ohledem na konkrétní profesi a její kvalifikační a kompetenční požadavky. Firemní vzdělávání funguje jako jeden z klíčových nástrojů dalšího profesního vzdělávání a rozvoje zaměstnanců s cílem dosažení lepších prodejních výsledků, produktivity a efektivity práce. Jak se dále ukázalo, velký důraz je managementem společnosti kladen na...The diploma thesis deals with the issue of further professional education and the system of corporate education. The work is divided into two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the basic terms associated with the concept of lifelong learning are defined, with an emphasis on terminology related to further professional education, employee development, human capital and career management. One of the chapters is devoted to the setting of the company education system and education strategies. In the empirical part, the identification of educational needs and the analysis of the system of corporate education of call center employees were carried out. The research was carried out at the XY publishing house in Prague. Based on the obtained data, a competence model of call center workers was designed and subsequently implemented into the employee education strategy. The investigations carried out show that the XY publishing house uses a systematic model of company education - it provides and enables employees to learn in various areas with regard to a specific profession and its qualification and competence requirements. Corporate education functions as one of the key tools of further professional education and development of employees with the aim of achieving better sales results,...
Klíčová slova:
call centrum; další profesní vzdělávání; identifikace vzdělávacích potřeb; lidský kapitál; nakladatelství; profesní kompetence; profesní rozvoj; vzdělávání; řízení lidských zdrojů; call center; education; further professional education; human capital; human resources management; identification of educational needs; professional competences; professional development; publishing house