Original title:
Ověřování fyzikálních znalostí žáků vedených učitelem se zrakovým handicapem
Translated title:
Verification of physics knowledge of pupils led by a teacher with a visual disability
Authors:
Šesták, Vojtěch ; Dvořáková, Irena (advisor) ; Mandíková, Dana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce rozděluje, pojmenovává a popisuje fyzikální úlohy do jednotlivých kategorií na základě specifických nároků kladených na pedagoga se zrakovým hendikepem. U těchto kategorií jsou dále uvedeny nároky na zrakově hendikepovaného pedagoga. Práce navíc uvádí konkrétní příklady úloh, které jsou vhodné pro ověření znalostí studentů jak s ohledem na situaci pedagoga, tak s ohledem na vypovídající hodnotu úloh. V práci je zmiňovaný i specifický způsob hodnocení prací studentů, který autor používá v praxi i popis autorova hendikepu. Je přiložen i příklad studenty vypracovaných úloh a pedagogem zpracované hodnocení.This paper classifies into categories, labels, and explains physics exercises based on distinct challenges visually impaired teachers may encounter. The challenges unique to each exercise category are also detailed. In addition, the paper provides examples of exercises that are suitable for the teacher's circumstances and are verifying students' knowledge of physics. The author also outlines their personal system for grading student work, along with a description of their own visual impairment. A student's work that has been marked by the teacher is included as well.
Keywords:
teacher with a visual disability|teaching physics; učitel se zrakovým postižením|výuka fyziky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/183639