Název:
Pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole
Překlad názvu:
Movement games for children with visual disabilities in kindergarten
Autoři:
PEKAŘOVÁ, Anna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Cílem práce je seskupit teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické části vytvořit zásobník pohybových her, které mohou využít speciální pedagogové pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Pro naplnění těchto cílů je využívána kvalitativní strategie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakového postižení, jeho příčinami, specifiky vývoje předškolního dítěte se zrakovým postižením a dále pak samotným předškolním vzděláváním a hrou, kde jsou sepsány druhy her nebo například pravidla, které je nutno při hře dodržovat. Praktická část obsahuje metodický postup, který je složen ze zásobníku pohybových her pro děti se zrakovým postižením a může být použit jako inspirace speciálním pedagogům v mateřské škole. Metodický postup je rozdělen do čtyř částí, kdy v každé části jsou rozepsány čtyři pohybové hry, dvě pohybové hry určené do třídy a dvě pohybové hry určené na ven. Metodický postup, který obsahuje čtyři části po čtyřech pohybových hrách se člení podle témat, které se týkají ročních období, to znamená, že první část se týká tématu jara, druhá část se týká tématu léta. třetí část se zabývá podzimem a poslední čtvrtá část se zaměřuje na zimu. The bachelor thesis focuses on movement games for children with visual impairment in kindergarten. The aim of the thesis is to group theoretical knowledge on the chosen topic and based on the theoretical part to create a stack of movement games that can be used by special educators in kindergarten for children with visual impairment. A qualitative strategy is used to fulfill these goals. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of the concept of visual impairment, its causes, the specifics of the development of a preschool child with visual impairment and then the preschool education and play itself, where the types of games or, for example, the rules to be followed during the game are written. The practical part contains a methodological procedure, which consists of a stack of movement games for children with visual impairment and can be used as inspiration for special educators in kindergartens. The methodological procedure is divided into four parts, with four movement games in each part, two movement games meant for the classroom and two games meant for outdoors. The methodological procedure, which contains four parts of four movement games, is divided according to the themes of the season, in example the first part concerns the theme of spring, the second part concerns the theme of summer. The third part deals with autumn and the last fourth part focuses on winter.
Klíčová slova:
dítě se zrakovým postižením; mateřská škola; pohybová hra; předškolní vzdělávání; zrakové postižení; child with visual disorder; kindergarten; physical play; preschool education; visual disorder Citace: PEKAŘOVÁ, Anna. Pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68666