Název:
Vstupní znalosti a představy o středoevropských státech u žáků mladšího školního věku
Překlad názvu:
Entry knowledge and ideas about Central European states for pupils of younger school age
Autoři:
FLEISCHMANNOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá rozsahem a úrovní vstupních znalostí a představ o středoevropských státech u žáků mladšího školního věku. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření zhodnotit komplexní znalosti žáků prvního stupně o státech střední Evropy. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření u 396 respondentů z osmi základních škol a umožnilo tak posouzení úrovně geografických znalostí u žáků čtvrtých a pátých ročníků základních škol. Analytická část diplomové práce se orientuje na výsledky a jejich srovnání dle několika kategorií, jimiž jsou rozdíly ve znalostech napříč školami, ročníky a genderu. Rovněž se tato část zabývá rozdíly vyplývajících z umístění a velikosti daných základních škol a v neposlední řadě také na zdroj těchto vědomostí. Závěrečná praktická část se zakládá na výsledcích dotazníkového šetření a obsahuje edukační materiál, který je rozšířen o metodickou příručku pro pedagogy a náměty na výuku středoevropských států. The thesis deals with the scope and the level of entry knowledge and ideas about Central European states for pupils of younger school age. The aim of the work is to evaluate, through a quantitative research inquiry, the comprehensive knowledge of central European countries of pupils in the first grade. The evaluation was carried out on the base of a questionnaire survey of 396 respondents from eight primary schools, allowing an assessment of the level of geographical knowledge of primary pupils in fourth and fifth years. The analytical part of the thesis focuses on results and their comparison according to several categories, which are differences in knowledge across schools, years and gender. This section also looks at the differences arising from the location and size of the primary schools in question and, last not least, the source of this knowledge. The final practical section is based on the results of the survey and contains educational material, which is extended to include a methodical guide for educators and suggestions for teaching central European states.
Klíčová slova:
1. stupeň základní školy; představy; Rámcový vzdělávací program; střední Evropa; vlastivěda; vstupní znalosti; 1st grade of primary school; Central Europe; concept; entrance knowledge; Framework education programme; geography; primary education Citace: FLEISCHMANNOVÁ, Tereza. Vstupní znalosti a představy o středoevropských státech u žáků mladšího školního věku. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68035