Název:
Komunikace a její technologická podpora ve firmě na konkrétním příkladě
Překlad názvu:
Communication and it's technological support in concrete organization
Autoři:
Rosická, Tereza ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kubeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Vzhledem k tomu, že společnost GfK nyní prochází velkou reorganizací, neboť se změnilo celé její vedení, dochází k přeměně všech procesů. Jedním z těchto procesů je i proces komunikace, který do dnešní doby nebyl jako takový nijak specificky řešen. Zejména proto je velmi těžké tento proces popsat a uspořádat. Cílem této práce je pokusit se o rozbor procesu externí i interní komunikace ve společnosti GfK a zároveň se snažit navrhnout nějaké návrhy na zlepšení. Zabývat se podrobně všemi procesy firmy není při daném rozsahu práce možné a jelikož se společnost GfK zabývá výzkumem trhu a veřejného mínění, v této práci je soustředěna pozornost na komunikaci při hlavní činnosti (procesech) firmy. Těmito procesy jsou komunikace s respondenty a komunikace s klienty, co se týče externí komunikace. Pokud jde o komunikaci s respondenty, tato práce je zaměřena především na panel domácností, vzhledem k tomu, že pro společnost je hlavním přísunem informací (primárních dat ). Stejně tak interní komunikace je soustředěna při hlavním procesu společnosti GfK, a to při předávání a zpracování dat. Tyto procesy jsou pro společnost základní, nejzajímavější a jejich správný průběh ovlivňuje firmu jako celek, jak její jméno a prestiž, tak její výnosy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je věnována teoretickému poznání problému. Jsou zde přiblíženy hlavní pojmy, které se týkají především procesů, informací, komunikace a systémů. Na komunikaci je zde nahlíženo jak z hlediska sociálního (interpersonálního), tak z pohledu technologického, tedy jak komunikaci v organizaci ovlivňují možnosti ICT a to jak v pozitivním, tak negativním směru. Druhá část je již zaměřena na řešení konkrétního problému společnosti GfK. Nejprve je společnost GfK krátce charakterizována, dále jsou rozpracovány procesy interní a externí komunikace. Další kapitoly popisují současný stav ICT prostředků ve firmě a jejich skutečné využití. Na základě těchto poznatků je v závěru práce uvedeno několik návrhů a doporučení pro zlepšení těchto procesů.For as much as GfK Company is now reorganized, because all management has been changed, all processes are changing as well. One of this process is even process of communication, which until this time wasn't specifically solved itself. Especially due to this, is very hard to describe this process and sort. Object of this work is try to analyse process of extern and intern communication in GfK Company and simultaneously try to offer any suggestion to improve. To deals with all processes of this company isn't able due to extend of this work, and since GfK Company deals with market research and public mind, in this work is concentrated attention to communication by main activity of company. By these processes is communication with respondents and with clients, according to extern communication. In as much as communication with respondent, this work is focused mainly on household panel, because this company has from this most information (as primary data ). Same the internal communication is focused by main process of GfK Company, and that is data transmission and processing. These processes are for company basic, the most interesting and themselves right progress influenced the company as a whole, like a name and prestige and like an income. The work is separated to two main parts. The first part deals with theoretic problems. The main ideas are approached there, that are taking processes, information, communication and systems. The communication is research by social view and by technological view, so how communication is influenced by ICT, and it's positive or negative. The second part is focused to solve the concrete problem of GfK Company. In the first time is introduced the GfK, later are developed processes of internal and external communication. Next parts describe present situation and true using of ICT. According to this information are in conclusion mentioned any suggests and recommends how to improve these processes.
Klíčová slova:
komunikace; podpora IS/ICT; systém; communication; IS/ICT support; system
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/9340