Original title:
Procedurální generátor malých textových detektivních příběhů
Translated title:
Procedural Generator of Short Detective-like Stories
Authors:
Iudin, Denis ; Gemrot, Jakub (advisor) ; Pešková, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Procedural generation of interactive stories is still an understudied area, most of the work on which is purely academic, while the application of these technologies in a practical, for a wide audience, area promises good prospects. The reason lies in a large set of factors that complicate the practical use of such systems. In this work, we solve some of them by proposing a new algorithm for this, with the help of which we create a system that generates interactive stories. We visualize the narratives of these stories, and on their basis we create a text quest on the Twine platform.Procedurální generování interaktivních příběhů je stále nedostatečně prozkoumanou oblastí, většina práce je čistě akademická, zatímco aplikace těchto technologií v praktické oblasti pro široké publikum slibuje dobré vyhlídky. Důvod spočívá ve velkém souboru faktorů, které komplikují praktické použití takových systémů. V této práci některé z nich řešíme tak, že k tomu navrhujeme nový algoritmus, s jehož pomocí vytváříme systém generující interaktivní příběhy. Vizualizujeme vyprávění těchto příběhů a na jejich základě vytváříme textový quest na platformě Twine.
Keywords:
text game|procedural content generation|Twine; textová hra|procedurální generování obsahu|Twine
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/183209