Název:
Analýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénu
Překlad názvu:
Analysis of video game magazines Level and Score and their influence on a local game development scene
Autoři:
Bartlová, Natálie ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem se věnují herní časopisy Level a Score české a slovenské vývojářské scéně. Práce využívá smíšeného výzkumu, kombinuje obsahovou kvantitativní analýzu s polostrukturovanými rozhovory. Výzkum vychází ze dvou hypotéz, a to, že časopis Level se bude věnovat domácí vývojářské scéně více než Score, a že bude obsahovat méně reklam než Score. Praktické části předchází část teoretická, která se zabývá herní žurnalistikou a jejím propojením s herním průmyslem i hráčskou komunitou. Nastíněna je také historie herních časopisů u nás, s důrazem na analyzované časopisy Level a Score. Nechybí ani kapitola o domácí vývojářské scéně, která objasňuje lokální problematiku této práce. Hlavními úskalími jsou finance, nedostatek formálního vzdělání a celkově náročnost práce ve videoherním průmyslu. Součástí kapitoly je však také pohled na problémy tohoto průmyslu v celosvětovém měřítku. V rámci praktické části je představena metodologie i výběrový vzorek, který tvoří náhodně vybraná čísla z obou časopisů, která byla vydána v roce 2020. Kvantitativní analýza i následné rozhovory s šéfredaktory obou časopisů prokázaly platnost obou hypotéz. Diskuse nad výsledky a závěr práce vysvětlují, proč se Level více věnuje domácím vývojářům, a naznačuje, jak by mohl vypadat další...This thesis examines how the game magazines Level and Score cover the Czech and Slovak game development scene. The thesis uses mixed-method research, combining quantitative content analysis with semi-structured interviews. The research is based on two hypotheses, that Level magazine will cover the local developer scene more than Score, and that it will contain fewer advertisements than Score. The methodological part is preceded by a theoretical part that explores games journalism and its connection to the games industry and the gaming community. The history of gaming magazines in the country is also outlined, with an emphasis on Level and Score magazines. There is also a chapter on the domestic development scene, which sheds light on the local issues of this profession. The main challenges are finances, lack of formal education, and the overall difficulty of working in the video game industry. However, a look at the problems of the industry on a global scale is also included. The methodological part presents the methodology and the sample, which consists of randomly selected issues from both magazines that were published in 2020. The quantitative analysis and subsequent interviews with the editors of both Level and Score proved the validity of both hypotheses. The discussion of the results and the...
Klíčová slova:
herní vývojáři; herní časopis; herní žurnalistika; kvantitativní analýza; Level; Score; Videohry; game developers; game journalism; Level; quantitative analysis; Score; video game magazine; Video games