Název:
Působení zahraničních obchodních firem na Českém trhu
Překlad názvu:
Effects of MNC on the Czech market
Autoři:
Fraňová, Katarína ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá konkrétní českou společností, jejímž vlastníkem je zahraniční nadnárodní společnost. Nezbytnou součástí práce je i rozbor působení na českém trhu. Touto společností je Eurest, spol. s.r.o., jeho vlastníkem britská nadnárodní skupina Compass Group. Práce je po obsahové stránce rozdělena na dvě části. První, teoretická, se zabývá globalizací, přímými zahraničními investicemi (FDI) a nadnárodními společnostmi obecně. Druhá, praktická část je zaměřena na popis činností, nabízených produktů a služeb i vnitřních záležitostí Eurestu. Práce také popisuje vztahy se zákazníky, dodavateli a dalšími subjekty podnikového okolí. Práce dále mapuje působení Eurestu na českém trhu od jeho založení po současnost, analyzuje ekonomické i statistické ukazatele za období 2002 -- 2007. Prostor je věnován také budoucím cílů, společnosti.My thesis concentrates on a specific Czech company, owned by a foreign multinational corporation and its effects on the Czech market. The name of the company is Eurest, Ltd., its owner is a british company Compass Group PLC. The thesis is dividend into two main parts. First, theoretical, deals with globalization, FDI and multinational corporations in general. The second, practical part is focused on the description of the company's activities, offered products and services and the internal affairs. This thesis also describes relationships with customers, suppliers and other important subjects involved in business with Eurest. It also describes and analyzes particular effects and indicators it has had on the Chech market over the period from 2002 to 2007. The future plans of the company are also described.
Klíčová slova:
globalizace; nadnárodní společnost; působení na trhu; effects on market; globalization; multinational corporations
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/9333