Original title:
Komunikace britské královské rodiny v roce 2021 na sociální síti Instagram a její vliv na mínění generace Z
Translated title:
The communication of the British Royal family in 2021 on Instagram and its influence on the opinion of the generation Z
Authors:
Hlavatá, Kateřina ; Ortová, Nina (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace britské královské rodiny na Instagramu na mínění generace Z. Nejprve představuje teorii public relations a použití sociálních médií v rámci komunikační strategie, kde rovněž popisuje i jednu z nejvýznamnějších teorií PR, Cutlipovu a Centerovu teorii 7 C. Cílem práce je určit podíl komunikovaných témat na instagramovém profilu @theroyalfamily, zhodnotit kvalitu jejího obsahu a zjistit, jestli má nějaký vliv na mínění generace Z. Výzkum byl rozdělen do třech částí z důvodu různorodých výzkumných otázek; dotazníkového šetření, obsahové analýzy a subjektivní analýzy autorky.This bachelor thesis examines the influence of the communication of the British Royal Family on the perception of the generation Z. At first it presents the theory of public relations and the usage of social media in the communication strategy, where it also describes one of the most significant theories of PR, the Cutlip's and Center's theory 7 C. This thesis aims to determine the share of communicated topics on @theroyalfamily Instagram profile, to evaluate the quality of its content and to find out if it has any influence on the opinion of the generation Z. The research was divided into three parts due to various research questions: questionnaire survey, content analysis and subjective analysis of the author.
Keywords:
British Royal Family; communication; generation Z; Instagram; public relations; social media; Britská královská rodina; generace Z; Instagram; komunikace; public relations; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/182478