Název:
Vnímání sportovního produktu v podobě domácího fotbalového utkání AC Sparta Praha
Překlad názvu:
Perception of the sport product in the form of AC Sparta Praha home football match
Autoři:
Talácko, Václav ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Veselý, Kamil (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vnímání sportovního produktu v podobě domácího fotbalového utkání AC Sparta Praha. Cíle: Hlavním cílem práce bylo na základě provedeného výzkumu popsat, jakým způsobem vnímali kluboví permanentkáři pro sezonu 2021/2022 návštěvu domácích utkání - jaký vliv měly po dobu sezony na jejich návštěvu faktory jako pandemie covid-19, zvýšené náklady na život spojené s ekonomickou krizí, sportovní výsledky klubu, jak byli spokojeni se zápasovými službami, jak vnímali marketingovou komunikaci klubu, práci se značkou a další. Metody: Výzkum byl proveden formou elektronického dotazování. Jednalo se tedy o kvantitativní výzkum. Výsledky: Hlavní překážkou pro respondenty při návštěvě domácích utkání byla pandemie covid-19. Z hlediska nákazy se však 92 % z nich cítilo bezpečně. Pracovní povinnosti byly problémem pro pouhých 22 % z nich. 12 % respondentů vidělo jako problém zvyšující se životní náklady. Klubovou komunikaci, nabídku vstupenek hodnotili respondenti velice pozitivně. Jisté rezervy byly zjištěny v oblasti stadionových služeb při utkání (parkování, občerstvení, bezpečnost na stadionu apod.). Klíčovým zjištěním však byla ochota permanentkářů přenechat své místo v případě, že se nemohou zúčastnit daného utkání, na což byl klub schopen velmi dobře zareagovat. Dle výzkumu je také velice dobře popsán...Title: Perception of the sport product in the form of AC Sparta Prague home football match. Objectives: Based on the research conducted, describe how the club's season ticket holders perceived their attendance at home games for the 2021/2022 season - because of factors such as the covid-19 pandemic, the increased cost of living associated with the economic crisis, how satisfied they were with the service during matches, how they perceived the club's communication and branding etc. Methods: The research was conducted by electronic questionnaire. It was therefore a quantitative research. Results: The main barrier for respondents in attending home games was the covid-19 pandemic. However, 92 % felt safe in terms of infection. Work commitments were a problem for only 22 % of them. 12 % of respondents saw the increasing cost of living as a problem. The club communication, ticket offer was rated very positively by the respondents. Certain reserves were found in the area of stadium services during matches (parking, refreshments, stadium security, etc.). However, a key finding was the willingness of season ticket holders to give up their seats if they were unable to attend a given match, to which the club was able to respond very well. According to the research, the demographic nature of the Spartan season...
Klíčová slova:
AC Sparta Praha; covid-19; domácí utkání; fanoušek; fotbalový klub; marketingová komunikace; permanentkář; restrikce; sportovní produkt; AC Sparta Prague; covid-19; fan; football club; marketing communication; restriction; season ticket holder; sports product