Název:
Vnímání smyslu života adolescenty
Překlad názvu:
Adolescents' perceptions of the meaning of life
Autoři:
FENCLOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá otázkou smysluplnosti života ve skupině adolescentů, porovnává jejich vnímání smyslu života z hlediska pohlaví, věku a studované školy. Teoretická část vymezuje adolescenci jako vývojové období, dále popisuje problematiku smyslu života, jeho východiska a teorie, nauku V. E. Frankla a logoterapii jako techniku zabývající se tímto fenoménem. Praktická část obsahuje výzkum založený na dotazníku Logo-test a psané eseji, snaží se tady zachytit problematiku jak kvantitativním, tak kvalitativním zkoumáním.The presented thesis deals with the meaningfulness of life in a group of adolescents, compares their perceptions of the meaning of life in light of gender, age and the type of school which they are attending. The theoretical part defines adolescence as an evolutional period, further describes the problems of the meaning of life, its resource and theory, V. E. Frankl´s theory and logotheraphy as a technique which deals with this phenomenon. Following practical part includes a research work based on questionnaire Logo-test and an essay, tries to take down problems both qualitative and quantitative analysis.
Klíčová slova:
adolescence; E. S. Lukasová; existenciální frustrace; Logo-test; logoterapie; smysl života; V. E. Frankl; vnímaná smysluplnost; adolescence; E. S. Lukasová; existential frustration; Logo-test; logotherapy; meaning of life; perceived meaningfulness; V. E. Frankl Citace: FENCLOVÁ, Lucie. Vnímání smyslu života adolescenty. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15389