Original title:
Návrh marketingového mixu u komerční nemovitosti určené k pronájmu
Translated title:
Proposal of marketing mix for commercial property for rent
Authors:
Husová, Michaela ; Husa, Drahoslav (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce je navrhnout nový marketingový mix pro zlepšení efektivnosti podnikání v komerční nemovitosti na náměstí Svobody ve Znojmě. V první části práce jsou popsány a vysvětleny základní pojmy z oblastí marketingu a marketingového mixu. Další část je věnována na provedení analýz jak externích, tak interních na zjištění současného stavu budovy a následně jsou vyhodnoceny a zjištěny nedostatky. V poslední části jsou vypracovány vlastní návrhy na možné praktické zlepšení marketingového mixu v nemovitosti.
The aim of the diploma thesis is to design a new marketing mix to improve the efficiency of business in commercial real estate on Freedom Square in Znojmo. The first part of the thesis describes and explains the basic terms of marketing and marketing mix. The next part is devoted to carrying out analyses of both external and internal to determine the current state of the building and then they are evaluated. In the last part, I develop my own proposals for possible practical improvement of the marketing mix in real estate.
Keywords:
7S analysis; Marketing; marketing mix; PESTLE analysis; Porter's model 5 forces; SWOT analysis; 7S analýza; Marketing; marketingový mix; PESTLE analýza; Porterův model 5 sil; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/213306