Original title:
Analýza potřeb generace Z ve vztahu k trhu práce ve stavebnictví
Translated title:
Needs analysis of Generation Z in relation to the construction labour market
Authors:
Juránková, Radka ; Pitronová, Almíra (referee) ; Pelčák, Svatopluk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou potřeb Generace Z ve vztahu k trhu práce ve stavebnictví. V současnosti je jedním z největších problémů stavebnictví nedostatek pracovní síly na trhu. Velkou zásluhu na tom má fakt, že stavebnictví ze své podstaty nemá možnost poskytovat zaměstnancům jiné výhody jako jiná odvětví (např. Home Office apod.). Cílem práce je zjistit, jaké má Generace Z pracovní preference a požadavky, aby se budoucí zaměstnavatelé mohli připravit, jak se změní nároky nastupujících generací. A pomocí těchto vědomostí vytvořit tak příznivější pracovní prostředí, a tím zatraktivnit práci ve stavebnictví tak, aby se zvětšil zájem o práci v tomto oboru.
This bachelor's thesis deals with the analysis of the needs of generation Z in relation to the labor market in the construction industry. Currently, one of the biggest problems in the construction industry is the lack of labor on the market. This is largely due to the fact that the construction industry, by its very nature, does not have the opportunity to provide employees with other benefits like other industries (e.g. Home Office, etc.). The goal of the work is to find out what the Z generation's work preferences and requirements are, so that future employers can prepare for how the demands of the upcoming generations will change. And with the help of this knowledge, create a more favorable working environment and thus make work in the construction industry more attractive so that interest in working in this field increases.
Keywords:
construction indrustry; Generation Z; labor market; Marketing; needs; questionnaire.; research; dotazník.; Generace Z; Marketing; potřeby; stavebnictví; trh práce; výzkum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212921