Original title:
Návrh a implementace 2D hry v Unity
Translated title:
Design and Implementation of a 2D Game in Unity
Authors:
Dvořáček, Martin ; Munzar, Milan (referee) ; Čadík, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvořit 2D rougelike platformovací hru se základním chováním nepřátel a skládáním úrovní z modulů. Hra má být celkem modifikovatelná a bude tvořena v herním enginu Unity.
The goal of this thesis is to create 2D roguelike platforming game with basic enemy behavior and creating levels randomly from modules. Game is also supposed to be quite modifiable and will be made in game engine Unity.
Keywords:
2D; Dungeon; Game; Hack’n’slash; Platformer; Roguelike; Roguelite; 2D; Dungeon; Hack’n’slash; Hra; Plošinovka; Roguelike; Roguelite
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/212739