Název:
Mžitky
Překlad názvu:
Jitters
Autoři:
Schrijversová, Tereza ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Fišerová, Lucia (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Ve své bakalářské práci se autorka zaměří na práci s fotografií rodinného archivu, který užívá v rámci umělecké praxe. Tento archiv zobrazuje autorčinu minulost. Autorka ve své práci bude subjektivně reflektovat možnosti vnímání obrazových vzpomínek, jakožto dvou samostatných, efemérních realit, u kterých nedokážeme potvrdit ani vyvrátit jejich skutečnost. Zároveň se chce vyhnout případné patetičnosti, ke které práce s archivem svádí, i proto bude využívat více médií, než jen samostatnou fotografii. Artificiální prostor, který vytvoří, by měl sloužit k subjektivní kontemplaci nad obrazovým médiem jehož afinita mezi realitou a jistým zvnitřněním popírá výlučnost jen jedné reality. Akcentuje zde jakési zanechání stopy, jejíž vrstevnatost odkazuje k psychologickému vývoji osobnosti v jejích inherentních rysech. Cílem práce bude multimediální instalace využívající nejen estetiky původních kinofilmů. Otevírá se zde tedy možnost práce se samotným filmovým materiálem, jakožto nositelem obrazové informace, tak i jeho digitální kopií. Následné spojení těchto médií, bude přibližovat diváka do intimního nitra samotné autorky. Práce bude realizována v galerijním prostředí, rovněž však může být zasazena do prostředí méně formálního.
In her bachelor's thesis, the author will focus on working with the photographs of her family archive, which she uses in her artistic practice. This archive depicts the author's past. In her work, the author will subjectively reflect on the possibilities of perceiving pictorial memories as two separate, ephemeral realities for which we cannot confirm or deny their reality. At the same time, she wants to avoid the possible patheticness that working with archives tends to lead to, which is why she will use more media than just a single photograph. The artistic space he will create should serve for subjective contemplation of the pictorial medium whose affinity between reality and a certain interiority denies the exclusivity of only one reality. It accentuates here a kind of leaving a trace whose stratification refers to the psychological development of the personality in its inherent features. The aim of the work will be a multimedia installation using not only the aesthetics of original cinema films.This opens up the possibility of working with the film material itself, as a carrier of visual information, as well as its digital copy. The subsequent combination of these media will bring the viewer closer to the intimate interior of the artist herself. The work will be realized in a gallery environment, but it can also be set in a less formal setting.
Klíčová slova:
album; archiv; digitální fotografie; kolektivní paměť; negativ; paměť; rekontextualizace; rodina; rodinné album; vzpomínky; znovuzpřítomnění; album; archive; collective memory; digital photography; family; family album; memories; memory; negative; re-presentation; recontextualization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/212526