Original title:
Analýza prodejní politiky vybrané autorizované firmy v podmínkách mezinárodního obchodování
Translated title:
Analysis of sales policy autorized company in terms of international trade
Authors:
HAUSEROVÁ, Marcela Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce má za úkol zanalyzovat atuální stav prodejní politiky vybrané autorizované firmy v podmínkách mezinárodního obchodování a nalézt konkrétní kroky k rozšíření prodeje specializovaného maloobchodu do zahraničí. V rámci situační analýzy byla vyhodnocena nejvýhodnější alternativa pro firmu -strategie rozvoje trhu. Sledovaná firma má dominantní postavení na celosvětovém trhu v oblasti prodeje malé lesní a zahradní mechanizace. Jejím cílem je udržení pozice leadra na mezinárodním trhu a snaha získávat nové trhy v dalších zeměpisných oblastech s možností vytvářet nepřímou obchodní metodou siť specializovaných maloobchodních prodejen. Firma je nucena neustále investovat do vývoje a výzkumu svých produktů, věnovat se masivní celosvětové kampani a snižovat náklady či docilovat úspory z rozsahu zřizováním montážních závodů v zemích s levnější pracovní silou formou afilace. Bachelor thesis is responsible for analysis of the current status of sales policy, autorized companies selected in terms of international trade and find concrete steps to expand the specialized sales abroad. The situation analysis has been evaluated the best alternative for the company - the strategy of developing the market. It was found that the company has followed a dominant position in the global market for the sale of a small forest and garden machinery. Its aim is to maintain the position of leader in the international market and efforts to gain new markets in other geographical areas with the ability to generate indirect commercial network using specialized retail stores. The company is forced to constantly invest in research and development of their products to deal with a massive global campaign to reduce costs and gaining economies of scale by setting up assembly plants in countries with cheaper labour in the form of affiliation.
Keywords:
indirect export; multinatonal products; positioning; price differentiation; Push strategy; segmentation; specific markets; the lead; the strategy of developing the market; trademark; cenová diferenciace; multinacionální výrobky; nepřímý vývoz; obchodní značka; positioning; segmentace trhu; specifika trhu; strategie Push; strategie rozvoje trhu; vůdčí postavení Citation: HAUSEROVÁ, Marcela. Analýza prodejní politiky vybrané autorizované firmy v podmínkách mezinárodního obchodování. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14836