Název:
Rozvoj klíčových kompetencí v programu MŠ podporující zdraví v kontextu kurikulární reformy předškolního vzdělávání
Překlad názvu:
Development of key competence in the program "Health supporting Kindergarten" in the context of collective reform of pre-school education
Autoři:
FIŠEROVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá klíčovými kompetencemi u dětí předškolního věku. Zaměřuji se na kompetenci k učení a její rozvíjení v prostředí mateřské školy (dále jen MŠ). V teoretické části práce vysvětluji pojem kompetence, poukazuji na souvislost klíčových kompetencí s Lisabonským procesem, vymezuji kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP PV) a v kurikulu MŠ podporující zdraví. Zabývám se metodami, které vedou k rozvíjení klíčové kompetence k učení. Praktická část této práce je založena na realizaci vytvořeného experimentálnímu programu, který rozvíjí klíčovou kompetenci k učení. Tento program může dále sloužit jako obohacení vzdělávací nabídky předškolních pedagogů při rozvoji kompetence k učení.Bachelor work is dealing with key competences by preschool aged children. I am focusing on competence to learning and its building-up in kindergarten environment. In the theoretic part of my work I am explaining concept of competence, I am adverting to connection between key competences and Lisbon process, I am limiting competences in General educational program for preschool education and in the supporting health curriculum of kindergarten. I am dealing with methods, which are leading to develop key competence to learning. The practical part of my work is based on realization of made experimental program, which is developing key competence to learning. This program can serve as enrichment of education offer of preschool educators by development of competence to learning.
Klíčová slova:
klíčové kompetence; kooperativní učení; poznávací procesy; prožitkové učení; rozvoj kompetence k učení; učení; cognitive processes; cooperative learning; developing skills for learning; experiential learning; key competence; learning Citace: FIŠEROVÁ, Jana. Rozvoj klíčových kompetencí v programu MŠ podporující zdraví v kontextu kurikulární reformy předškolního vzdělávání. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9473