Název:
Technicko-ekonomické porovnání elektroauta a vodíkového automobilu
Překlad názvu:
A comprehensive technical economic analysis of an electric car and a hydrogen vehicle
Autoři:
Lašák, Ondřej ; Sitek, Tomáš (oponent) ; Elbl, Patrik (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Moderní lidská společnost prošla překotným technologickým vývojem a v jeho důsledku začalo lidstvo měnit klima planety Země. Výsledkem je rostoucí průměrná teplota na celé planetě a hrozí, že některé oblasti přestanou být obyvatelné. Jednou z příčin globálního oteplování jsou vysoké emise CO2 vznikající mimo jiné i v dopravě. Proto probíhá odklon dopravy od fosilních paliv na alternativní nosiče energie jako je vodík nebo na přímé využívání elektřiny. Cílem této práce je porovnat vodíkový automobil a bateriový elektromobil z hlediska emisní a energetické náročnosti. V poslední části jsou přiblíženy ekonomické náklady na transformaci osobní dopravy na tato nová paliva. Srovnání zahrnuje současné podmínky i výhled do budoucnosti.
Modern human society has undergone rapid technological development, and, as a result, humanity has begun to change the climate of planet Earth. The result is rising average temperature across the planet and some areas are threatened to become uninhabitable. One of the causes of global warming is the high CO2 emissions arising, among other things, from transportation. That is why transport is being diverted from fossil fuels to alternative energy carriers such as hydrogen or to direct usage of electricity. The aim of this work is to compare a hydrogen car and a battery electric car in terms of emission and energy requirements. In the last part, the economic costs of the transformation of passenger transport to these new fuels are approximated. The comparison includes current conditions and outlook to the future.
Klíčová slova:
bateriový elektromobil; ekonomické srovnání; emisní náročnost; Vodíkový automobil; účinnost; battery electric vehicle; economic comparison; efficiency; emission intensity; Hydrogen vehicle
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211725