Název:
Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní
Překlad názvu:
The Museum: A Meeting Point for Formal and Informal Curriculum
Autoři:
HRŮZOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá propojením školního vyučování s muzejními vzdělávacími aktivitami. Zaměřuje se především na možnosti základních škol. Hodnotí, jakým způsobem se může muzeum uplatnit při realizaci vzdělávacích aktivit. Upozorňuje na konkrétní formy vzdělávacích aktivit v muzeu. Podrobně je zaměřena na vymezení jednotlivých výukových metod, které lze upřednostnit v rámci muzejního vyučování. V diplomové práci je vymezena úloha muzejního vzdělávacího programu, který je uplatnitelný v rámci projektového vyučování ve škole. V celé práci je patrná snaha propojit možnosti mimoškolní výuky probíhající v muzeu se školní výukou. Muzejní výuka je chápána jako doplňující a rozšiřující pro školní výuku. Přesto se však neustále zdůrazňuje jedinečnost muzea. Muzeum díky prostředí odlišného od školy může nabídnout nevšední zážitek spojený s výukou. This thesis deals with the linking of school education with museum educational activities. It focuses primarily on the possibility of primary schools. It assesses how the museum can be used in the implementation of educational activities. He draws attention to specific forms of educational activities at the museum. In Detail, it is focused on defining the various teaching methods that can be prioritized in museum education. The thesis describes the role of museum education program, which is applicable in the project classes at school. The entire work points out apparent effort to integrate extracurricular learning opportunities taking place in the museum with school hours. Museum learning is seen as complementary and expanding the classroom. Yet he constantly emphasizes the uniqueness of the museum. Museum with a different environment from the school can offer a remarkable experience associated with teaching.
Klíčová slova:
lektor v muzeu; metodické pomůcky; muzejní pedagog; muzejní vzdělávací program; projektová výuka; vzdělávání; výuka; výuková metoda; education; lecturer at the museum; methodological tools; museum education program; museum educator; project teaching; teaching; teaching methods Citace: HRŮZOVÁ, Jana. Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17522