Název:
Statické řešení plovoucího betonového mola
Překlad názvu:
Static solution of a floating concrete pier
Autoři:
Dorňák, Josef ; Nečas, Radim (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce řeší návrh plovoucího betonového mola, které má sloužit pro přistávání helikoptér Zdravotnické záchranné služby ČR. Podkladem pro práci byla studie konstrukce s půdorysnými rozměry, umístěním na řece a podélným řezem konstrukcí s výškovými kótami. Cílem práce je navržení křížem vyztužené spojité desky a stěn dílce. Celkem se konstrukce skládá z 8 identických dílců. Pro výpočet vnitřních sil byl v programu Scia Engineer 22.0 vytvořen 3D model nesený pružným podložím o vypočtené tuhosti. Na základě výstupů z programu byla navržena ohybová výztuž. Za pomoci nelineárního výpočtu byla konstrukce posouzena na mezní stavy použitelnosti a výsledky byly srovnány s ručním výpočtem šířky trhliny. Dále byly navrženy manipulační a kotevní úchyty. V závěru práce byl posouzen spojovací prvek a navrženo jeho dovyztužení. Součástí práce je teoretická část, statický výpočet a výkresová dokumentace.
The bachelor´s thesis deals with the design of a floating concrete pier to be used for landing of helicopters of the Medical Rescue Service of the Czech Republic. The basic for the thesis was a study of the structure with plan dimensions, location on the river and a longitudinal section of the structure with elevation marks. The aim of the thesis is to desing a cross-reinforced slab and walls. In total, the structure consists of 8 identical components. To calculate the internal forces, a 3D model supported by an elastic substrate of calculated stiffness was created the Scia Engineer 22.0. Based on the outputs from the program, the flexural reinforcement was designed. Using non-linear calculation, the structure was assessed for serviceability limit state and the results were compared with the manual calculation of crack width. Handling and anchoring handles were also designed. At the end of the thesis, the connecting element was assessed and its reinforcement was proposed. The theoretical part, static calculation and drawing documentation are part of the thesis.
Klíčová slova:
3D model; beton; heliport; kloubový spoj; kotevní úchyty; křížem vyztužená deska; manipulační úchyty; mezní stav použitelnosti; ocel; Plovoucí molo; protlačení; průhyb; svar; vnitřní síly; výztuž; zatížení; únosnost; šířka trhlin; železobeton; 3D model; anchoring handles; concrete; crack width; cross-reinforced slab; deflection; Floating pier; heliport; internal forces; joint; load; load-bearing capacity; punching; reinforced concrete; reinforcement; serviceability limit state; steel; weld
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211517