Original title:
Zobrazování virtuálních 3D scén s vysokým dynamickým rozsahem
Translated title:
High Dynamic Range Rendering of 3D Graphic Scenes
Authors:
Rozenberg, Michal ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Pečiva, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Výstupem této bakalářské práce je demonstrační aplikace implementující techniky a algoritmy používané při vykreslování grafických 3D scén ve vysokém dynamickém rozsahu. K implementaci této aplikace je využito programovacího jazyka C++ a nízkoúrovňové rozhraní Vulkan API pro programování náročných 3D grafických programů.
The output of this bachelor thesis is a demonstration application that implements techniques and algorithmus used in rendering graphical 3D scenes in high dynamic range. The C++ programming language and low-level Vulkan API are used to implement this application.
Keywords:
3D rendering; 3D scene; C++; HDR; High dynamic range; image processing; tone mapping; Vulkan API.; 3D renderování; 3D scéna; C++; HDR; mapování tónů; Vulkan API.; Vysoký dynamický rozsah; zpracování obrazu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211189