Original title:
Webová aplikace pro ovládání chytrého skleníku s prvky gamifikace
Translated title:
Web Application for Managing a Smart Greenhouse with Gamification Elements
Authors:
Janeček, Martin ; Materna, Zdeněk (referee) ; Bažout, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvořit intuitivní uživatelské rozhraní pro monitorování a řízení podmínek v chytrém skleníku. Ten je oproti běžnému skleníku doplněn o systém aktuátorů, které za pomoci vzdáleného přístupu z aplikace udržují rostlinám ideální prostředí. Webová aplikace je doplněna o systém gamikace, jehož cílem je motivovat uživatele do využívání všech ovládacích prvků. Gamifikační systém zároveň provází uživatele při prvotním seznamování s chytrým skleníkem. Aplikace je implementována pomocí frameworku Django, prezentační stránka je zajištěna knihovnou React. Vytvořené řešení umožňuje uživateli jednoduše ovládat podmínky v chytrém skleníku a analyzovat historii naměřených dat v grafu či statistikách.
The aim of this work is to create an intuitive user interface for monitoring and controlling conditions in a smart greenhouse. This is complemented by a system of devices, compared to a normal greenhouse, which maintain an ideal environment for the plants using remote access from the application. The web application is equipped by a gamification system, which aims to motivate the user to use all the features. At the same time, this system guides the user through the initial introduction to the smart greenhouse. The application is implemented using the Django framework, the presentation side is provided by the React library. The developed solution allows users to easily control the conditions in the smart greenhouse and analyze the history of measured data in a chart or statistics.
Keywords:
control; CSS; Django; gamification; HTML; JavaScript; Python; React; SASS; smart greenhouse; user interface; web application; chytrý skleník; CSS; Django; gamifikace; HTML; JavaScript; ovládání; Python; React; SASS; uživatelské rozhraní; webová aplikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211135