Original title:
Mediálně zprostředkovaný Nation Branding: případová studie Brave Ukraine
Translated title:
Media-facilitated Nation Branding: the Case Study of Brave Ukraine
Authors:
Kazymyr, Daria ; Švecová, Martina (advisor) ; Jarolímková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis paper discusses the application of nation branding through the realm of political communication. With the confluence of adept players and global perspectives across the communication, political, and media fields, the prominence of modern-day practices such as nation branding has taken on greater significance. Effective media management tactics also redefined the possibilities of public diplomacy, empowering nations to promote their ideas and beliefs on both national and international scales. The main goal of this research, therefore, is to highlight the pivotal role of countries crafting their public image for foreign audiences and the immense potential of the usage of various communication means and mediums to amplify the impact of their efforts. Another objective is to discuss the role of digital media when setting the country's politically-aligned public image. The case of Ukraine is offered to the readers as a comprehensive analysis of its nation branding campaign Brave Ukraine, encompassing an evaluation of its objectives, content, and execution. The empirical study of the effectiveness of this campaign on its foreign audiences, which was researched through a series of in-depth interviews, offers valuable insights into the interplay between a nation's public image, digital media,...Tato práce se zabývá aplikací nation brandingu v oblasti politické komunikace. S prolínáním profesionálních hráčů a globálních perspektiv napříč komunikačními, politickými a mediálními oblastmi nabývá význam moderních postupů, jako je nation branding. Efektivní taktiky mediálního managementu také nově definovaly možnosti veřejné diplomacie a umožnily národům propagovat své přesvědčení v národním i mezinárodním kontextu. Hlavním cílem tohoto výzkumu je proto zdůraznit klíčovou roli vytváření veřejného obrazu země pro zahraniční publikum a obrovský potenciál využití komunikačních prostředků. Dalším cílem je diskutovat roli digitálních médií při vytváření politicky nastaveného veřejného obrazu země. Na případu Ukrajiny je čtenářům nabídnuta komplexní analýza kampaně Brave Ukraine, zahrnující zhodnocení jejích cílů a obsahu. Empirická studie účinnosti této kampaně na její zahraniční publikum, která byla zkoumána prostřednictvím řady hloubkových rozhovorů, nabízí cenné poznatky o vzájemném působení veřejného obrazu země, digitálních médií a jejich vlivu na vnější zainteresované strany.
Keywords:
content perception; digital media; Nation branding; political communication; public diplomacy; social media; soft power; Ukraine; digitální média; měkká síla; Nation branding; politická komunikace; sociální média; Ukrajina; veřejná diplomacie; vnímání obsahu
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/182152