Název:
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
Překlad názvu:
Adaptation of children on entering the kindergarten in connection with the type of their emotional binding
Autoři:
ŠKROBÁKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace. This bachelor thesis is focused on children adaptations to kindergarten enter in connection with type of emotional relationship. The theoretical part defines terms as adaptation, emotional relationship, socialization and education. The practical part recapitulates results of my observation accomplished by seven children newly entered the kindergarten. I obtained the supplementary information from parents, colleagues and children through the conversation. I focused on their adaptation and described its{\crq} course considering the emotional relationship. The aim of this thesis was to find out how do the children cope with the kindergarten enter in connection with their emotional relationship, which behaviour is characteristic of the given emotional relationship type and how it influences the adaptation process.
Klíčová slova:
adaptace; citová vazba; rituály; rodina; separační úzkost; socializace; sociální učení; stres; teorie přechodu; výchova; výchovné styly; adaptation; education; educational types/styles; emotional relationship; family; rituals; separation anxiety; social learning; socialization; stress; theory of changeover Citace: ŠKROBÁKOVÁ, Jana. Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15196