Název:
Analýza nástrojů používaných pro zajištění wellbeingu žáků vybrané základní školy a jejich významnost z pohledu samotných žáků
Překlad názvu:
Analysis of the tools used to ensure the well-being of students of a selected elementary school and their significance from the point of view of the pupils themselves
Autoři:
Kubínová, Lucie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje tématu wellbeingu žáků vybrané základní školy ve Středočeském kraji České republiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké nástroje (opatření) daná škola realizuje pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku dané školy a jak tito žáci hodnotí významnost používaných nástrojů pro zajištění jejich vlastního wellbeingu ve škole. V neposlední řadě se výzkum zaměřil také na zjištění názorů těchto žáků na další opatření, která by si přáli, aby škola pro zajištění jejich wellbeingu učinila. Výzkum byl proveden formou případové studie za použití metody smíšeného designu kvalitativně- kvantitativního. Pomocí rozboru mind-map žáků a učitelů vztahujících se k určení druhů nástrojů wellbeingu používaných v dané škole a také online dotazníkového šetření, jehož respondi byli samotní žáci dané školy, byly zjištěny odpovědi na výzkumné otázky: 1. Jaké nástroje (opatření) používá daná škola pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku? 2. Jakou váhu přisuzují žáci 1. - 7. ročníku dané školy jednotlivým nástrojům pro zajištění jejich wellbeingu v dané škole? 3. Jaká další opatření by si žáci ve škole přáli, aby se ve škole cítili dobře? Bylo zjištěno, že škola používá opatření, která vedou k zajištění všech oblastí wellbeingu a pokrývají všechna patra Maslowovy pyramidy potřeb. Žáci a učitelé...This diploma thesis is devoted to the topic of well-being of pupils of a selected primary school in the Central Bohemian Region of the Czech Republic. The aim of the research was to find out what tools (measures) the given school implements to ensure the well-being of students in grades 1-7 of the given school and how these students evaluate the importance of the tools used to ensure their own well-being at school. Last but not least, the research also focused on finding out the opinions of these students on other measures they would like the school to take to ensure their well-being. The research was conducted in the form of a case study using a mixed qualitative-quantitative design method. With the help of the mind-map analysis of students' and teachers'work related to the determination of the types of well-being tools used in a given school, as well as an online questionnaire survey, which was answered by the students of the given school themselves, the answers to the research questions were found: 1. What tools (measures) does the school use to ensure the well-being of pupils 1 - 7 grades? 2. What weight do the students of 1 - 7 grade of the given school to individual tools to ensure their well-being in the given school? 3. What other measures would students like to have in school to make them...
Klíčová slova:
nástroje; wellbeing; základní škola; žáci; instruments; primary school; pupils; wellbeing