Název:
Rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku v montessori zařízení
Překlad názvu:
Development of musical skills of preschool children in a montessori facility
Autoři:
Černichová, Ema ; Marešová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebních dovedností dětí předškolního věku v Montessori zařízení. Cílem této práce je poskytnout podrobný pohled na obecnou Montessori pedagogiku a její hudební oblast. A zároveň prozkoumat, jak tato metoda může být použita k rozvoji hudebních dovedností dětí v předškolním věku. V teoretické části je nejprve popsána historie a život Marie Montessori. Dále jsou vysvětleny základní Montessori principy, na kterých je filosofie postavená. Následuje zaměření se na vývoj dítěte a základní hudební pojmy s ním spojené. Teoretická část je zakončena rozsáhlou kapitolou o hudebním vývoji dítěte a hudební oblasti v Montessori prostředí. Praktická část je v této práci začleněna do teoretické části v podobě krátkých reflexí z důvodu větší názornosti a empirického reflektování problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, hudba, děti předškolního věku, hudební vývoj dítěte, Marie MontessoriThis bachelor's thesis focuses on the development of musical skills in preschool children in Montessori institutions. The aim of this work is to provide a detailed view of the general Montessori pedagogy and its musical area, as well as to explore how this method can be used to develop musical skills in preschool children. In the theoretical part, the history and life of Maria Montessori are first described, followed by an explanation of the basic Montessori principles on which the philosophy is based. This is followed by a focus on child development and basic musical concepts associated with it. The theoretical part is concluded with an extensive chapter on the musical development of children and the musical area in the Montessori environment. The practical part is incorporated into the theoretical part of this work in the form of short reflections for greater clarity and empirical reflection of the issue. KEYWORDS Montessori pedagogy, music, preschool children, musical development of the child, Maria Montessori.
Klíčová slova:
děti předškolního věku; hudba; hudební vývoj dítěte; Marie Montessori; Montessori pedagogika; Maria Montessori; Montessori pedagogy; music; musical development of the child; preschool children